Καθηγητές
Οι έρευνες δείχνουν ότι ο πειραματισμός και η χρήση ουσιών συναντώνται σε μεγάλο βαθμό στις ηλικίες 10-14 χρονών.

Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση συμπίπτει με την κρίσιμη ηλικία της εφηβείας. Η εφηβεία συνδέεται με μεγάλες συναισθηματικές και σωματικές αλλαγές. Ο νέος δεν είναι πια παιδί αλλά ούτε ενήλικας. Η μετάβαση αυτή και η αναζήτηση της ταυτότητάς του συνδέεται με μεγάλο ψυχολογικό άγχος κι ανασφάλεια. Η καθημερινή στάση των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές και η σχέση μεταξύ τους συμβάλλει στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών αποτελώντας τόσο ένα παράγοντα κοινωνικής επιρροής όσο και μια ευκαιρία σύνδεσης ή αποσύνδεσης των μαθητών με το σχολείο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι πέρα από το επίσημο φανερό αναλυτικό πρόγραμμα (το οποίο αφορά τη μετάδοση συγκεκριμένου γνωστικού υλικού) η ίδια η κοινωνική συνθήκη της μάθησης μεταδίδει πολύ περισσότερα στους μαθητές διαμορφώνοντας, στην ουσία, ένα κρυφό ή ανεπίσημο αναλυτικό πρόγραμμα (Γκοτόβος, Μαυρογιώργος, και Παπακωνσταντίνου, 1996). Οι καθηγητές όντας πομποί μηνυμάτων μπορούν να ασκήσουν γόνιμη και δημιουργική επιρροή προς τους μαθητές ώστε να τους βοηθήσουν να διαμορφώσουν αξίες, στάσεις και αντιλήψεις που οδηγούν στην επιλογή υγιών τρόπων συμπεριφοράς και προάγουν την ποιότητα ζωής τους.

Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας «Εξαρτησιογόνες Ουσίες: Ναρκωτικά, Αλκοόλ, Κάπνισμα», το Δίκτυο Άλφα υλοποιεί κάθε σχολική χρονιά βιωματικό εκπαιδευτικό σεμινάριο για τους καθηγητές μέσης εκπαίδευσης.

Οι συμμετέχοντες καθηγητές επιμορφώνονται στα υλικά αγωγής υγείας: «Αγωγή Υγείας: Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές Σχέσεις 11-14 ετών» των ΚΕΘΕΑ και ΕΨΥΠΕ, «Συζητήσεις Εφήβων» του ΕΠΙΨΥ και «Στηρίζομαι στα πόδια μου» των ΕΠΙΨΥ και ΟΚΑΝΑ . Πρόκειται για εκπαιδευτικά υλικά, τα οποία απευθύνονται σε εφήβους και τα οποία αποσκοπούν στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, στην ενθάρρυνση αντιμετώπισης των καθημερινών δυσκολιών, στην εξεύρεση εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας και επίλυσης των προβλημάτων, στη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων με στόχο την ατομική ευθύνη στην επιλογή τρόπου ζωής. Αυτές οι δεξιότητες βοηθούν το νέο να επιλέγει υγιείς τρόπους συμπεριφοράς και να προάγει την ποιότητα της ζωής του.

Η θεματολογία του σεμιναρίου αναφέρεται στους ακόλουθους άξονες:
- Οι εξαρτήσεις στη ζωή μας
- Προάγοντας τους παράγοντες προστασίας στο χώρο του σχολείου
- Χαρακτηριστικά της εφηβείας
- Αποτελεσματική επικοινωνία
- Δουλεύοντας με ομάδες / Ο ρόλος του εκπαιδευτικού ως διευκολυντής-συντονιστής ομάδας
- Πρακτική εξάσκηση με προσομοιώσεις ενοτήτων των εκπαιδευτικών υλικών


Το σεμινάριο πραγματοποιείται σε ώρες εκτός σχολείου και σ΄ αυτό μπορούν να συμμετέχουν μέχρι 25 άτομα. Η διάρκειά του είναι 25 διδακτικές ώρες οι οποίες κατανέμονται σε 4 - 5 ημέρες και υλοποιείται στο χώρο του Δικτύου Άλφα. Στηρίζεται στις αρχές της εμπειρικής και ενεργητικής μάθησης, που χρησιμοποιεί ως εργαλείο την ομάδα, την ίδια μέθοδο δηλαδή διδασκαλίας που καλούνται οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν στην τάξη. Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου ακολουθούν οι συναντήσεις εποπτείας των καθηγητών.

Δήλωσε ενδιαφέρον
 
 
Φωτογραφικό Υλικό
Κοινωνιολόγοι 2008
Σεμινάριο καθηγητών 2005
Σεμινάριο καθηγητών 2004
επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα
Νέα - Προσκλήσεις
Άλλες Ανακοινώσεις
 
Εγγραφείτε στη λίστα αλληλογραφίας
Αρχική σελίδα   |   Δίκτυο Άλφα   |   Προγράμματα   |   Νέα - Εκδηλώσεις   |   Εξαρτήσεις   |   Photo Gallery   |   Press Kit   |   Links   |   Επικοινωνία
Κέννεντυ 32, Αμπελόκηποι, Τ.Κ. 561 21, Τηλ. 2310 729 090, Fax 2310 729 091, info@diktioalpha.gr
Κατασκευή Ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη - Istopolis